טיפים לניקוי רהיטים מבד

מעוניינים לנקות את ספת הבד שלכם? ודאי הנכם מודעים לעובדה שריהוט המכוסה בד נוטה לספוג נוזלים, לכלוך, אבק ומיקרואורגניזמים שונים באופן תדיר יותר ביחס לרהיטי עור. משום כך, כדאי שתשימו לב לטיפים הבאים שנועדו להסביר כיצד מנקים ספה מבד ואיך לעשות זאת ביעילות.
טיפ מספר 1 – רצוי לעיין בהוראות היצרן
לפני שניגשים לנקות רהיטים מבד, כדאי מאוד לקרוא את הוראות היצרן. הסיבה לכך היא העובדה שהיצרן מכיר את החומרים ויודע בדיוק איזה חומר ישפיע באופן חיובי על הרהיט ואילו חומרים עלולים לגרום לו נזק. לכן, רצוי מאוד להקפיד לבצע את הניקוי בהתאם לזמנים ולחומרים המצויים בהם.
טיפ מספר 2 – כדאי לכם להכיר את סוג הבד של הרהיט
סוג הבד יכול למעשה להשפיע על בחירת חומרי ניקוי שלהם זקוקים בניקיון. בנוסף, סוג הבד מאפשר לכם לדעת באילו כלים ניתן להשתמש לצרכי הניקיון ובעיקר חשוב לדעת באלו כלים אסור להשתמש!
כדאי לשים לב שריפודי ספות מתחלקים למספר קבוצות:
הסוג הראשון הוא בדים טבעיים לריפוד ספות. מדובר בבדים העשויים מכותנה ופשתן והם הסוג הנפוץ ביותר בקבוצה זו. כמו כן, מדובר בריפודים העשויים מבדים אלו ונעימים למגע אך החיסרון המובהק בהם הוא העובדה שהם נוטים לספוג כתמים בקלות.
סוג נוסף של בדים הוא בדים סינתטיים לריפוד. מדובר בבדים המשלבים סוג של שאינם טבעיים כאשר נטייתם היא להיות פחות נעימים למגע אך קלים יותר לניקוי. הסיבה לכך היא העובדה שבדים אלו מונעים חדירה של נוזלים פנימה.
ג’אקרד הוא סוג בד שקיבל את שמו בזכות סוג האריגה שלו. מדובר בסוג אריגה רב שכבתית שיוצר מרקס גס ולכן יותר מדויק לקרוא לג’קארד כשיטת אריגה מאשר סוג בד מאחר והוא משלב סוגי בד שונים.
סוג בד נוסף שכדאי לכם להכיר הוא אלקנטרה. מדובר בשילוב של בד פוליאסטר ופוליאוריטן. בד זה מתאפיין במראה המזכיר זמש ולכן רבים עלולים להתבלבל בין הבדים. בד זה נחשב לכזה שמקשה על כתמים להיספג ונהנה מעמידות גבוהה! לכן מומלץ להשתמש בו אם ברצונכם לטשטש כתמי לכלוך פוטנציאליים.
סוג נוסף לריהוט הוא עור – ספות רבות עשויות להיות מכוסות בעור אמיתי או מעור סינתטי. במקרים בהן הספות כבר שחוקות או עשויות מעור סינתטי, יתכן כי הניקיון האפקטיבי הבלעדי יהיה בעזרת מטלית. מאחר וחומרי ניקוי רבים עלולים להזיק לספת עור, אתם יכולים לרסס מעט חומר במקום נסתר בספה ולראות כיצד היא מגיבה למגע החומר מבחינת צבע ומרקם הבד.
שימו לב, ניקוי ספה מבד סינתטי עשויה להיות יעילה וקלה יותר ביחס לספות המרופדות בבד או בכותנה או ספות שעשויות מפשתן – זאת מאחר והלכלוך לא נכנס לתוך סיבי הבדים הסינטתיים ומצטבר לרוב במקומות יותר שטחיים.
טיפ מספר 3 – שמרו על תחזוקת הספה באופן שוטף
כאמור, מומלץ מאוד לבדוק בהוראות היצרן כיצד יש לשמור על תחזוקת הספה. המלצות כלליות שיכולות להועיל (כל עוד הם לא סותרות את הוראות היצרן) הן שאיבת אבק מהספה או מכל רהיט אחר באמצעות מברשת מיוחדת שתתאים לניקוי ספות. כמו כן, יש להקפיד להתאים את סוג השאיבה לריפוד ולהשתמש אך ורק בחומרי ניקוי מיועדים ומומלצים על ידי היצרן.

לסיכום,
רהיטים המכוסים בבד הם ללא ספק חלק בלתי נפרד ממראה הסלון או חדר השינה שלנו. משום כך, חשוב לשמור על תחזוק יעיל של הרהיטים באמצעות שמירה וטיפוח של מראה הבד העוטף אותם. מסיבה זו, רצוי להקפיד לתחזק את הבד באמצעות שטיפה ושימוש בחומרי ניקוי מיועדים ומומלצים על ידי היצרן.

Leave a Reply